Elektrodress - nu kör vi!

Idag har vi haft besök och blivit utbildade av Christian som jobbar som konsult åt Inerventions, företaget som har tagit fram elektrodressen.
Elektrodressen är för Elis en hjälp att minska spasticiteten hans kropp.
 
Elektrodressen är också något vi själva får bekosta, om den gör under vet jag inte, men vi har inte råd att inte testa och om den så bara gör ett uns nytta så är det värt allt.
 
Pengarna jag fick när jag sålde min lägenhet i Kävlinge kommer väl till pass nu!
 
Idag har vi dressat för första gången, 1½ timme ska han ha den på sig och den ska användas 3-4 gånger i veckan.
Efter första omgången märkte vi direkt hur lätt han nu kan sträcka ut sina knä.
Vi tror på detta!
 
 
I fortsättningen är det dock inte så att Elis måste ligga halvnaken på en matta medans han dressar utan han kan ha kläder på sig och vara i vanlig aktivitet!
 
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Va underbart , att det verkar funka.Va gott om Elis får mer rörlighet. Kramar till vår lille prins.

2013-10-31 @ 17:27:48
Postat av: maria

Jag tror också på det! Har sett effekt på nära håll! Håller alla tummar och tår! Kram

2013-10-31 @ 19:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0