Botox

I onsdags var det dags för bad på Habiliteringen som vanligt och därefter skulle vi få träffa handkirurgen från Göteborg.
 
Badet gick som vanligt, dvs Elis är sjövild! Som han älskar detta med att bada!
Nästa vecka är det ju höstlov och då ska Ismone få följa med, hon har aldrig sett bassängen Elis tränar i så hon ser fram emot detta - mycket!
 
Efter dusch och påklädning och en liten promenad inne på sjukhuset med lite hissåkning som bonus så var vi tillbaka nere på Habiliteringen.
 
I våras var Stefan med när handkirurgen tittade på Elis och nu var det min tur.
Elis var på toppen humör och visade upp sig från sin allra bästa sida, han pratade som aldrig förr, pekade och visade och gjorde precis som dr Ann sa till honom! Det är min pojke det ;-) !
Resultatet av det hela var att han hade bättre rörlighet i sina händer än förra gången (det måste ju betyda att vi sköter oss med träning och ortoser...) men han är fortfarande stundtals väldigt spänd, stark är han också och i kombination med överrörlighet i de flesta av fingrarnas leder är det inte helt optimalt.
Jag har varit tveksam till att ge honom botox även om jag vet att det är vanligt och att det oftast ger ett hyfsat resultat om än kortsiktigt. Men lite läskigt är det allt att spruta in nervgift i honom...
Hur som helst beslutade jag att vi testar det.
Så i början på nästa år är det dags.
 
Detta innebär att Elis kommer att bli sövd och få sex sprutor med botox, två i vardera arm och en i vardera tumme.
Detta kommer att göras på Sahlgrenska i Göteborg.
 
Det kommer att gå finfint!
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Vår underbare lille kämpe .Och ni är superhjältar hela familjen .

2013-10-26 @ 11:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0