Irit blev diagnosen

Som jag kände på mig igår kväll blev det ett besök på vårdcentralen idag. När jag och Elis hade lämnat Ismone så fortsatte vi vår promenad bort till vårdcentralen.
De har drop-in mottagning på förmiddagen så det var bara för oss att anmäla oss och sedan vänta på vår tur, vilket gick fort så 7 minuter senare var jag i läkarens händer. Jag var inställd på en snabb blick och med ordinationen att fortsätt tvätta och blir det inte bättre får du komma tillbaka...
Men icke. Blev beordrad att lägga mig ner och efter en liten studering av mitt öga fick jag byta rum. En ny brits att ligga på. Nu öppnades medicinskåpet och jag fick först några droppar mot ljuskänsligheten och sen några droppar med bedövningsmedel (bedövningen sitter fortfarande i och det känns ljuvligt, smärtan innan var inte rolig) sen undersöktes mitt öga noggrant. Det klämdes, tittades och kändes - en massa var rann ut och golfbollen under ögonlocket minskade drastiskt!
Irit blev diagnosen, dvs inflammation i regnbågshinnan.
Nya droppar hälldes i mitt öga och recept skickades till Apoteket. Ska hämta ut receptet innan jag hämtar Ismone kl 13. Uppföljning av detta ska ske på ögonmottagningen. Suck!

Så här vacker ser jag ut nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0