Dansuppvisning med Eric Saade

Idag var det dags för Funky Kids avslutningsshow.
I Halmstad Arena skulle spektaklet ske!
 
Ismone klädd i neonfärgade tights, svart kjol, svart linne och en svart skinnjacka var redo.
Eric Saade skulle dessutom uppträda som gästartist.
 
På plats i Halmstad möttes vi av ballonger, glitter och glamour.
 
 
Showen började och Elis tyckte det var toppen! Både jag och Stefan var imponerade över hur duktiga alla dansare var och hur proffsiga uppträden de gjorde.
Extra stolt var jag så klart över min egna lilla stjärna!
Ismone var så duktig!
 
 
Allra sist så var det dags för Saade him self.
Informationen som getts till publiken var att de dansande barnen fick komma fram till scenkanten när det var dags för Eric Saade att sjunga. Inga föräldrar fick gå fram för då skulle man skymma för de andra. De större barnen skulle dessutom hålla sig bakom de mindre.
Vad händer?
Jo några av Eric Saades fans som följer honom vart han än är (enligt en av arrangörerna som Stefan pratade med) sitter med i publiken och springer fram och radar upp sig längst fram så att småttingarna blir hop trängda och ser ingenting. Nu var det ju så att de där fansen var väl i 18-20 års åldern och precis lika långa som många av de mammor och pappor som satt i publiken och skymde därför precis lika mycket som alla andra vuxna.
Elis såg absolut ingenting och rätt som det är kommer Ismone bort till oss och när jag frågar henne om hon har sett Eric Saade svarar hon nej. Då väcks tigermamman i mig och jag går med Ismone fram till scenkanten, tränger undan några vuxna tjejer som inte tillhör de dansande barnen och ser till att Ismone får se Eric Saade sjunga!
Ismone blev oxå lite besviken på att han inte stannade kvar så att hon kunde få hans autograf såsom Timotej gjorde när de var gästartister.
Men mest irriterad är jag över att arrangörerna tillät de "vuxna fansen" att ta över så stor plats framför scenen.
Detta kommer jag att gå vidare med då jag inte tycker att det är okej.
I höst är det Danny som är gästartist och då hoppas jag på bättring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0