Sovmorgon

På vardagarna försöker vi få Elis att hoppa över middagsvilan för att istället somna i vad vi tycker är en rimlig tid för en 2-åring dvs 19.30-20.00... Sover han middag så är det snarare 22.30-23.00 som gäller. Då jag inte anser att det är förskolans uppgift att kämpa med att hålla honom vaken, då jag är medveten om att det kan komma en liten dipp på eftermiddagen så börjar vi med att låta han vara vaken de dagar jag hämtar honom tidigt, dvs kl 15 eller tidigare. Annars får han sova en liten stund. Igår somnade han redan strax efter 19 och sov gott i sin säng (!) fram till kl 4, då fick han komma in till oss. Dock var han vaken i cirkus en timme... Somnade dock om och sov till 8.45! Idag börjar inte jag förrän kl 11.30 så vi har en skön förmiddag tillsammans här hemma.

Längtar efter lite värme! Vill ha vårvärme nu! Men gläds över ljuset ännu så länge! Har inte hunnit vänja mig vid att det blir ljust tidigt nu, tror hela tiden att klockan är mer än vad den är och att jag är sen. Likadant på kvällen, men då är det tvärtom - tror inte att klockan är så mycket...

Elis ligger och skrattar åt barnprogrammen och jag får ta mig an lite tvätt och disk...

Ha en skön dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0