Godkänd!

Idag var det dags för vikt och längdkontroll på Elis. BVC stod på dagens program.

Vi började dock dagen med att skjutsa mamma och pappa till Björkängs motell, därifrån skulle de sen vidare med buss till Tyskland. När vi lämnat dem så följde Elis med mig på ett sk bedömningssamtal hos min chef. Ombytta roller kan man ju säga. Idag var det jag som skulle bedömas och Elis fick agera moraliskt stöd, det brukar ju vara tvärtom...

Därefter gjorde vi några småärende innan vi vågade oss in på BVC. Även om jag fullkomligt struntar i deras kurvor så är det alltid lite nervöst inför vad vågen ska visa. 10 kg är ju det jag väntar på så att vi kan få gjort en hjärnröntgen. Av med kläderna och upp på vågen och den visade 9670g, en bit kvar men vi närmar oss!
82 cm gissade vi oss till vad gällde längden. Måste ta reda på hur de på hab mäter längd och vikt på de som inte kan sitta eller stå? Måste ju kunna få mer exakta resultat...
Elis blev godkänd och fick en ok-stämpel i rumpan!

Sen var det bara för oss att skynda till skolan för att hämta Ismone!

Och jag gick oxå godkänt av chefen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0