Sommar, sommar och sol...

Dagarna rusar iväg och jag inser att det är bara 4 veckor kvar av semesterledigheten.
Har nu varit ledig i 5 veckor och när jag börjar jobba i augusti innebär det att jag haft 9 underbara veckors ledighet tillsammans med mina barn. Av de 9 veckorna är Stefan ledig 7... Är så tacksam för att vi bor och lever i Sverige där vi har den fantastiska förmånen med föräldraledighet. Att kunna kombinera det med semester när barnen är små är värt allt smör i Småland.
Jag har skrivit det förr och jag menar det fortfarande, man blir inte rik på pengar av det men så rik på kärlek!
 
Alla är vi olika men jag har svårt för när föräldrar pratar om egentid, hur viktigt det är.
Jag har valt att leva i en familj, en familj där barnen ingår - hade egentid varit så himla viktigt då hade jag fått välja att leva ensam.
Tycker själv att det känns aningen knepigt när jag läser facebookstatusar och blogginlägg som ungefär är så här:
 
- Barnen på dagis, själv njuter jag i solen (och en bild på solbrända ben i en solstol).
- Precis lämnat barnen på dagis, nu blir det shopping och lunch med bästa vännen.
 
Förr blev jag irriterad när jag läste och hörde om sådant, nu tycker jag det är mest tragiskt, men samtidigt så är det nog så att tycker man att barnen har det bättre på förskolan än att vara lediga tillsammans med sina föräldrar/förälder så har barnen det med all sannolikhet bättre där.
 
Nog om det!
Vi är lediga och i njuter av varenda sekund!
 
I onsdags kväll kom familjen Gillgren hit. Grillen användes, spel spelades, sangria dracks och barnen lekte.
En skön sommarkväll helt enkelt.
 
I torsdags var familjen Gillgren tillbaka på förmiddagen för att hämta bilen och Richard såg dessutom till att vi fick varmvatten i duschen genom att installera en ny blandare till oss.
Tack, tack, tack är det minsta man kan säga!
 
Framåt kvällen tog vi oss ner till stan för att besöka Lååångtorsdag i Varberg.
Ismone korrigerade sina glasögon hos optikern och jag passade på att boka en tid för synundersökning.
Jag inhandlade även en tjusig grön klänning för halva priset - sådana priser gillar jag...
 
Igår började jag dagen med kladdkakebak och sedan var jag mest yr resten av förmiddagen.
Den här yrseln kommer och går lite då och då, men igår höll den i sig lite längre än vanligt.
Försvann gjorde den och nytt besök väntades på kvällen.
Stefans kusin med familj kom på besök.
Grillen kom fram igen och min kladdkaka fick 10 poäng av 10 möjliga av Mattias.
Både Prag och Lefkas avhandlades.
Ännu en trevlig och skön sommarkväll!
 
I morse började jag dagen med ett besök hos optikern.
Domen löd: Progressiva glasögon.
Kan det vara ett ålders tecken?
Oups, nästa år fyller jag 40. Funderar på hur detta ska firas. Allra helst skulle jag vilja ha en stor fest, men jag orkar inte ordna något sådant. Mina krafter behövs någon annanstans. En middag på restaurang med nära och kära eller så får jag väl fly fältet... En resa till sol och värme med mina bästa hade oxå gått bra...
Tur det är ett tag kvar så att jag hinner tänka en eller ett par vändor till.
 
Eftermiddagen idag tillbringades tillsammans med Stefans föräldrar på Långåsmarknad.
 
Ismone och Elis handlade med farmor och farfars plånbok och det blev allt från gräddbulle till ballong...
 
 
 

I morgon får det bli en dag på stranden.
Solen fortsätter att skina...
 
Underbara sommar!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Fina bilder från vår mysiga marknadstripp .Vad mysigt det var .

Farmor o farfar.

2013-07-21 @ 10:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0