Besök på vårdcentralen.

Fortfarande hög feber och mycket spasticitet i benen i morse kombinerat med många ledsna tårar hos Elis fick mig att gå iväg till vårdcentralens drop-in mottagning. Inte så lätt att veta om han har ont och det vill jag inte att han ska ha.

Kom in snabbt och öronen så finfina ut!
Hjärta och lungor lät som det skulle. Lite svullna lymfkörtlar vid halsen gjorde att ett halsprov togs. Sen vidare till lab för en temp och ett crp.
Resultatet blev: inga streptokocker, temp med Ipren i kroppen 38 grader och ett crp på 44.

Läkaren och jag beslutade att vi hoppar antibiotika (med tanke på vad som hände sist vill jag helst slippa ge Elis någon penicillin) eftersom Elis mår hyfsat bra. Han äter och dricker i alla fall. Blir han sämre får vi återkomma.

Var baskeluskerna härjar får bli en gåta ännu så länge.

Nu ska jag se till att Stefan kommer upp! Klockan är 12 och nu får han inte sova mer! Nu är det min tur att vila...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0