Idag blir det kalas!

I torsdags fyllde jag år och i kväll ska vi fira med de närmst sörjande!
Mamma, pappa, Ann-Louise och Lars kommer hit.
Idag på förmiddagen tog Stefan en vals med dammsugaren och jag bakade en tårta (ett helt nytt oprövat recept så det får bli vad det blir, men tårta blir det!). Självklart skulle Elis hjälpa till! Visst är det roligt när barnen vill hjälpa till, men som de flesta vet så när små barn ska hjälpa till så tar allt oftast mycket längre tid men vad gör det när de vill vara med?! När Elis ska hjälpa till så behöver vi plocka fram lite extra hjälpmedel, men oj så kul han tycker det är. Först så hjälpte han Stefan att dammsuga och det gick finfint, sen var det dags att ta fram bagarkläderna och hjälpa mig med tårtan. Vispa grädde skulle göras. Vi har en specialkontakt (den har säkert ett tjusigt namn, men det har jag inte brytt mig om att lägga på minnet) som vi kopplar elektriska apparater till, idag var det elvispen, sen har Elis en kontakt han kan styra elvispen med; sätta på och stänga av, sätta på och stänga av...
Elvispen får vi dock hålla i ;-) Stefan fick agera visphållare när jag skulle vara fotograf.
Elis blev superledsen när han inte fick vispa mer, men jag ville inte ha smör som tårtfyllning...



Kommentarer
Postat av: Suzi & Kian

Kian ska få sån knapp nu! Och i framtiden får han hjälpa till med dammsugningen oxå! Det där såg ju skoj ut:)
Söt bagarmössa på söt grabb! Var har ni hittat den? (Mössan, inte grabben... Blommor och bin kan jag)
Hihi..
Kram

2013-02-23 @ 15:21:16
URL: http://www.suziettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0