Nya hjälpmedel

I tisdags innan vi tog tåget till Göteborg så hade vi hembesök från habiliteringen; logoped, arbetsterapeut och sjukgymnast. Logopeden hade med sig en talmaskin som Elis tycker är riktigt kul, nu ska bara jag försöka lära mig datorprogrammet som jag fått installerat så att jag kan ordna lite bilder till apparaten.
 
Elis fick oxå en Bronco; en gåstol att använda utomhus.
Inne har vi ju hans Pony, och den har vi även haft ute, men hjulen på den är inte anpassade för att köra utomhus så nu har vi en Bronco. Den är större och lite tyngre att använda men Elis vet hur han ska göra så det krävs bara lite övning tror jag innan han får upp farten med den.
 
I onsdags när jag hämtat Ismone och Elis så var det ett fantastiskt väder och lekplatsen här hemma fylldes med alla grannbarnen här omkring, det cyklades på två hjul, med trehjulingar, balanscyklar, traktorer och Elis hade sin Bronco!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0