Simskola

Idag var det dags för Ismone att börja simskolan. Något hon verkligen såg fram emot.
Vi var på plats i god tid eftersom jag hämtade Ismone direkt efter jobbet då Elis var hemma med Stefan.
Maten i skolan hade inte varit världsgod så vi fick köpa ett litet mellanmål på simhallen medans vi väntade på att det hela skulle börja. Hädan efter får väl ett extra mellanmål tillhöra måndagspackningen. Som om att det inte räcker med gympakläder och badkläder...
Så var det då dags!
Efter ett upprop och lite föräldrainfo gick vi in i omklädningsrummet. Hit får man följa henne även i fortsättningen (men sen får hon klara sig själv), frågan är om jag får släpa med Elis vagn i omklädningsrummet?
Idag fick jag dock följa med in i simhallen.
7 barn var de i gruppen och ALLA var verkligen jätte duktiga. Alla vågade att hoppa i från kanten och alla kunde faktiskt simma lite, jag blev imponerad!
Alla vågade oxå doppa huvudet under vattnet - det är nästan mer än vad jag själv gör.
Ismone var i alla fall nöjd och längtar redan till nästa måndag!
Vi får sen lov att ta emot dem inne i omklädningsrummet och även om Ismone är jätte duktig och fixar hårtvätt själv så har hon svårt att veta om allt schampo sköljts ur. Sen har hon oxå mycket att titta på så hon glömmer bort vad hon ska göra..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0