Höstsemester

Sitter just nu och planerar in en liten höstsemester på höstlovet.
 
Nu helt plötsligt får ju skolans lov en helt annan betydelse än vad de har haft tidigare.
Jag har ju alltid tagit ledigt mycket kring jul och sommar för att Ismone ska ha fått lite långledigt, men nu finns det ju även andra lov att ta hänsyn till. Känns skönt att vi har snålat och sparat på föräldradagarna så att man kan göra detta. Ok, det är ju inte så att vi blir ekonomiskt rika på det, men vi får ta en paus från en massa måsten och bara vara istället.
 
Visst finns fritids och förskola där i alla lägen, men hemma är bäst!
 
Min plan inför höstlovet är att Ismone ska få vara ledig en dag tillsammans med farmor och farfar, en dag tillsammans med mormor och morfar, en dag tillsammans med mig och Elis och en dag tillsammans med mig, Stefan och Elis. En dag får hon vara på fritids.
Att hos ska tillbringa en dag med farmor och farfar och en dag med mormor och morfar vet de ännu inte om, så läser de det här så blir det en glad överrakning för dem!
Men jag vet att de vill det av hela sitt hjärta så mina planer är med gott samvete!
 
Planerna för vår lilla höstsemester är ännu hemliga - vi får se vart de slutar!


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Vår lilla solstråle är så välkommen hit,hon får gärna vara här mer än en dag.
Kram farmor

2012-09-29 @ 14:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0