Oxå kommer texten...

 Skrev ett långt inlägg tidigare under rubriken Trött, tröttare, tröttast. Men något hände och inlägget försvann och bara rubriken hamnade här på bloggen.
Men jag gör ett nytt försök.
 
Natten blev ingen bra natt för Elis. Redan kl 23.10 började han få problem med spastiska ben.
Det enda som hjälper då är att ta in honom till oss och vi får hålla ihop honom som en liten boll, då bryter vi spänningarna i hans ben. När Elis har sådana här nätter så sover han oroligt, flänger med huvudet, viftar med armarna och kränger med kroppen. För oss blir det inte mycket sömn. I natt var det jag som ägnade mig mest åt Elis då Stefan skulle köra långt idag och kände att han behövde mer sömn.
Kl 4.00 började Elis vakna till och var ledsen. Då insåg jag att det bästa var att gå upp med honom.
Så det var bara att tassa ner där nere, kallt som tusan - får nog önska mig en flanellpyjamas i julklapp!
Elis blev nöjd och glad och de spända benen var ett minne blott.
Vid 4.30 dracka han en flaska MiniMax, sen höll han igång tills att klockan var 6.30 - då somnade han.
Då passade även jag på att ta en liten lur på soffan. 30 minuter blev det. Men 30 minuters sömn på en hel natt är för lite, speciellt när det inte finns tillfälle att ta igen den.
 
Elis fick i alla fall två timmars sömn på soffan innan det var dags för oss att ge oss iväg mot förskola och jobb.
 
Jag var tacksam att vi hade kvalitetsplanering och att min arbetstid bara innebar planering och inget jobb i barngrupp.
Elis var lite kinkigare än vanligt när han lämnades men det hade gått jätte bra. Teater Glad hade varit på besök idag och stundtals hade Elis skrattat så han kiknade!
 
Stefan är bortrest och sover gott på hotell i natt - lite avundsjuk är jag allt!
Jag behöver oxå sova ut - någongång...
På lördag ska vi faktiskt till Malmö och bo på hotell och då jäklar i havet ska jag sova!
 
Nu sover både Ismone och Elis, Elis sover gott på sin nya kudde och jag hoppas på att själv få några timmars sömn. Ska bara titta färdigt på Bonde söker fru, hämta in Elis mat från förrådet och ställa ut soptunnan.
 
I morgon ska Ismone lämnas i skolan och Elis ska till hab på CPUP.
Men det är i morgon...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0