Gör något bra, gör något riktigt bra!

 
Tittar man sig runt omkring ser man ofta olika fonder och föreningar som påkallar ens uppmärksamhet.
Cancerfonden, Barncancerfonden, Rädda Barnen, SOS Barnbyar etc
Det är insamlingsgalor på tv:n; Världens Barn, Bröstcancergalan mfl.
Även om man inte kan stödja alla så kan man alltid hjälpa någon.
Ingen kan göra allt men alla kan göra nå´t.
För mig är det två saker som mitt hjärta klappar extra för och det är oxå dit jag väljer att låta mina pengar gå. Spädbarnsfonden och Svenska CP-föreningen.
Det är de som berör mig, det är de fonderna/föreningarna som står närmast mitt hjärta.
Spädbarnsfonden för att vi själva varit med om att förlora ett barn alldeles för tidigt, Lovis är så otroligt saknad.
 
Men just nu är det den andra föreningen jag vill slå ett extra slag för.
Svenska CP-föreningen
Det är viktigt med hjärnforskning. Jätteviktigt. Precis som all annan medicins forskning.
Då vi tillsammans med vår lille Elis klivit in CP-världen, känner vi mycket för det här.
Det har inte funnits någon CP-förening tidigare därför är det med stolthet och glädje i mitt hjärta jag slår ett slag för det här! 
 
 Svenska CP-föreningen som bildades i maj 2012 är en helt internetbaserad förening och består hittills av en styrelse, en arbetsgrupp och en öppen grupp på Facebook. Vi har använt verktyget Vote-It för att hålla årsmöte och styrelsemöte. För att hantera medlemmar använder vi A-förening. Vi kommer aktivt arbeta för att öka kunskapen om cerebral pares i samhället och våra ledord är kunskap, rättvisa och gemenskap!
 
Min uppmaning till er blir nu: STÖD Svenska CP-föreningen genom att bli medlem eller skänk bara en liten slant!
Välkomna hit!
www.cpforeningen.se
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Fru Gillgren

<3 gjort ! Och gör varje månad ... ;-)

2012-11-03 @ 20:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0