Halsfluss

 Elis har haft en temp på i snitt 39,5 fredag, lördag och söndag.

Tredagarsfeber tänkte jag.

Igår började han dock att bli lite hes.

Han har ätit eller dricker är ju det han gör, betydligt mindre än annars men det har gått att få i honom lite åtminstone.

Nätterna har varit stökiga, han har legat mellan mig och Stefan, gnytt, bökat runt och stundtals varit otröstlig. Men han har sovit betydligt bättre än vi andra två...

I natt fick han Ipren vid 4-tiden och i morse var han inte längre lika kokhet som tidigare.

På bättringsvägen tänkte jag, eller så ska de där utslagen komma nu...

Men i eftermiddags höll jag på att bli tokig på honom, eller kanske inte på honom men tokig höll jag på att bli. Att höra han ledsen hela tiden gör en så oerhört mentalt trött. Det ända som gjorde honom någorlunda nöjd var när han satt i man famn och tittade på sina Teletubbies... Bara att jag skulle gå på toa gjorde honom hysterisk.
Kände att det är nåt som inte är som det ska.

När Stefan kom hem så ringde vi vårdcentralen och fick en tid 20 minuter senare.
Stefan gick iväg med honom.
Det visade att lillskrutten inte hade någon feber, men ett CRP på 86.
Halsfluss blev diagnosen.

Pencillin står nu på menyn i 10 dagar för den unge herr Appelgren.
Första dosen tog han galant från skeden så nu hoppas vi på snar bättring!

I natt hoppas jag oxå på en liten stund utan barn i sängen, jag behöver få sova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0