Fullspäckade dagar

Tiden rusar väg och dagarna innan vi åker på semester är fullspäckade.

Igår var Ismone på Kyrkis och med Elis hade jag lyckats klämma in två sjukhusbesök.

Vi började med att träffa dietisten och sjuksköterskan på Hab - resultatet av det blev att vi ska fortsätta med sondnäringen (målet är 800 ml/dag) och att erbjuda honom vanlig mat när vi andra äter. Förhoppningen är ju att han ska kunna byta ut sondnäringen mot vanlig mat - någon gång...
De frågade om vi ville väga honom, de hade full förståelse för att det är ångestladdat och det känns så skönt. På Hab finns förståelse och det är underbart.
Eftersom jag ska till BVC i morgon så kändes det bäst att få vikten avklarad redan igår.
7880g - han hade tom ökat sedan sist, trots matvägran och halsfluss!
Snart är det dags att öka till strl 4 i blöjor!

Mamma var och hämtade Ismone på Kyrkis och när vi var färdiga på Hab så körde Elis och jag till Bovieran för en mat och sovpaus innan nästa besök på sjukhuset...
Elis åt och sov, Ismone och jag blev oxå bjudna på - MUMS!
Ismone stannade kvar hos mormor och morfar medans jag och Elis gjorde en ny sjukhusvända.
Denna gång var det för att hämta hans ståskal och fotortoser.
Tillbaka till Bovieran för att hämta Isse och fika.

Idag har Elis och jag varit Kyrkis och Ismone är hos Gunilla.

Imorgon ska Elis till BVC för att ta mässlingssprutan (vi tjuvstartar lite med den inför vår semesterresa) sen blir det ett besök på Hab där vi ska träffa sjukgymnasten och logopeden.

På Torsdag är det Kristiflygare och vi är bjudna på fika hos mamma och pappa tillsammans med fam Carlstein.
Tanken är oxå att vi i mammagruppen ska ses på fm, men vi har inte tänkt på att det var röd dag... Men jag hoppas på en date!

Fredag är ännu blank i almenackan!

På lördag ska Stefan hjälpa till med kustrodden.

Nästa vecka så är det lika tufft schema - om inte ännu mer...

Måndag: Ismone Kyrkis, Föräldramöte på Elis blivande förskola

Tisdag: Elis avslutning på Kyrkis, Till frisören med både Elis och Ismone

Onsdag: Besöka skolan tillsammans med Ismone

Torsdag: Jag och Stefan har 9-årig bröllopsdag!

Fredag: Jag till frisören och till jobbet för höstplanering (Stefan är föräldraledig idag)

Lördag: Släktkalas för Ismone

Söndag: Stefan fyller år, MorsDag och planen är att åka till Liseberg.

Veckan där på åker vi...



Kommentarer
Postat av: Micaela

Det går i ett märker jag ! Förstod jag dig rätt om du hade planerad "Java tid "med mig på fredag ? ;)

Haha ! Puss på dig fina !

2012-05-15 @ 14:56:05
Postat av: Veronica

JAVA-tid på fredag inbokat!

Med eller utan småfolk?

2012-05-15 @ 16:35:30
URL: http://veromea.blogg.se/
Postat av: Micaela

Utan ! - lunch, Java på stan och vemvet - kanske ett glas rött när vi ändå är på G ! ;)) Det är vi värda va ?

2012-05-16 @ 14:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0