Det blåser fortfarande...

Idag har det blåst, blåst och blåst lite till!
Ett riktigt hålla sig inne väder.
Ismone lekte med Tilda här hemma på förmiddagen, till lunch blev det pannkakor (vad glad jag är att jag hade förberett den maten igår kväll, det innebar att jag istället kunde njuta av en kopp kaffe när Elis sov), helt klart min och Ismones favorit mat! Därefter tittade Elis och Ismone på film medans jag sanerade köket.
Fick då plötsligt ett ryck om att städa bort julen. Ismone hjälpte mig att samla ihop alla tomtar och nu är de samlade på matrumsbordet och väntar på att få komma ner i sina lådor.
Julgranen blev av med sina kulor och sitt glitter i en hast, i morgon åker resten. Ska bli så skönt att få in lite vår här istället! Jag och med vår menar jag tulpaner, ska belöna mig själv med en fin bukett när städningen är gjord!

Ikväll har vi varit hos Stefans föräldrar och ätit kvällsmat. Svampomeletten är bara så god!
Detta innebar i sin tur att Elis nya läggningsrutiner rubbades och därför sitter jag nu här kl 21.30 och försöker att få han att somna.
I morgon kväll ska vi iväg igen, men sen är vi förhoppningsvis på banan igen.

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0