Tredjedagjul

Igår gjorde vi en liten utflykt till Kungsmässan.
Hade hoppats på några fler reafynd, men det var dåligt med dem.
Ismone fick en tröja och två klänningar det var allt. Oxå köpte jag en guidebok om Peking...
 
Tycker det är svårt med barnkläder. Elis är i behov av att förnya sin garderob då han växt ifrån massor av sina kläder. Strl 86 är det som gäller nu. 80 funkar fortfarande på vissa kläder men kombistorleken 86/92 drunknar han i.
Sen är han ju smal som en sparris så byxor till honom måste gå att dra in i midjan.
Barnmodet och jag är inte heller helt överens. Jag gillar färgglada kläder, och då klara glada färger inte murriga färger. Inte heller vill jag spöka ut Elis i fluga och slips då jag tycker att det är typ det fulaste man kan sätta på ett barn och många pojkkläder nu inför julen var just utrustade med fluga och slips.
 
Vad gäller kläder till Ismone så har jag inte så mycket att säga till om - hon vet vad hon vill ha och vill hon inte ha något på sig så tar hon inte det på sig. Just därför är jag noga med att sortera bort sommarkläder ur hennes garderob när hösten närmar sig och de kläder jag tycker är för små plockas oxå undan.
Det som finns i garderoben får hon välja bland.
Nu börjar hon dessutom komma till den kritiska gränsen på kläder då hon pga storlek lämnar den rena barnavdelningen och får kliva in i tjej-världen... Både på gott och ont.
 
På kvällen var vi hembjudna till Inger och Bengt (Stefans farbror och faster).
Efter en promenad i vinterkylan kom vi in i ett hus fyllt av värme, trevliga människor och god mat.
 
Ismone, Isak och Sander slukades upp av sina spel - dock spelade de tillsammans!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0