Första advent!

Kvällen igår avslutades med middag på hotellet, där restaurangen Le fil rasoir ligger. Till förrätt åt Stefan en liten råbiff och jag åt sniglar, till huvudrätt blev det för Stefan kalvfilé och jag tog en entrecote, efterrätten som vi blev bjudna på bestod för Stefan av två sorters ostar själv tog jag inkokta päron med vaniljglass och chokladsås. Och till detta delade vi på en flaska rött. När vi ätit och var mätta och belåtna så hämtade vi våra jackor och gick ut på en promenad i ett vintrigt Malmö. Vid Lilla Torg slank vi in på en pub där vi avrundade kvällen med en Irish Coffee en Lumumba.

I morse vaknade vi till ett vitt och snöigt Malmö. Efter frukosten rattade jag bilen på snöiga vägar till Kävlinge. Fick träffat både Monna, Nappe, Jennie, Maja, Anna-Carin, Datte, Samuel och Hanna.
Bytte julklappar och kramades!

Sen styrde vi kosan norr ut! Längtan efter barnen gjorde att vi bara ville komma hem! Åh vad det var skönt att få gosa med dem igen!

Nu firar vi 1:a advent hemma i tv soffan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0