Söderlyckans förskola

Idag var det dags!
Dags för Elis att börja på förskolan.

Då pappa behövde låna min bil eftersom deras var på lagning så fick han oxå äran att skjutsa oss till Söderlyckan.
Han fick även äran att aggera bärhjälp då jag idag passade på att ta med blöjor, extra kläder, regnkläder och Elis "samlingsstol". Lika bra att ta lite då och då...

Gläntan heter Elis avdelning och jag känner i både hjärta och hjärna, helt enkelt i hela kroppen att detta kommer att bli hur bra som helst.

Idag var vi där i en timme, vi var ensamna på avdelningen Elis, jag och Annica hans ansvarspedagog.
Elis var nöjd och glad hela tiden. Han "pratade" konstant - har aldrig hört honom ha så långa monologer tidigare. Och han hade verkligen kopplat på charmen.

I morgon blir det en lite längre stund och då får han även träffa de andra barnen.
I morgon följer även Ismone med så hon får se hur lillebror kommer att ha det!



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Har kollat lite på bloggen.Gott att Elis smakar på lite av varje.

Så fint att hans gåstol verkar att fungera.Hoppas han får mycket glädje o nytta av den.

Ha det gott Ann-Louise

2012-08-16 @ 18:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0