Sista helgen innan allvaret börjar!

Jo så är det, i morgon är jag varken föräldraledig eller har semester.
From i morgon får jag åter igen lön från Varbergs kommun!
Eller inte riktigt...
Nästa vecka är det Försäkringskassan som står för min inkomst. Kontaktdagar för Elis är det som gäller, men nästa måndag börjar allvaret på riktigt!

I fredags var jag på klädvisning med Me and I, höstkollektionen har precis släppts och jag fick många favoriter - tyvärr räcker ju inte plånboken till allt, men till lite som tur var!
Elis fick två tröjor och Ismone en klänning och ett par tights.

  
De här fina kläderna samt ett par rosa tights blev det i inköp!

Det var en härlig visning hemma i Annas trädgård där barnen lekte och vi drack vin!

I lördags regnade det när vi vaknade, jag och Ismone tog bilen ner till Lilla Träslöv och köpte gott frukostbröd, åh vad det luktar gott inne på bagerier!

Efter frukosten här hemma stack jag själv ner till stan. Hade några ärenden att göra och fick gjort allt jag skulle.
Köpte nya sandaler till Elis som han ska ha inomhus. Hans Kavatsandaler börjar bli små så nu fick det bli ett par i strl 20, har någon ett par i strl 21 så tas de tacksamt emot - det viktiga är att det är hel häl på.

Väl hemma så åkte Stefan iväg för att köpa kräftor.

Vädret hade blivit bra igen och vi dukade upp i Holgerssons Hörna.



Idag hade vi en lugn förmiddag här hemma och när Elis vaknat så åkte vi hem till Eva (Eva är kusin med Stafan pappa) och Ralf, till deras nya hus i Galtabäck.
Så vackert och mysigt!
Vi tog en promenad ner till hamnen och Ismone gick sitt livs första hundpromenad - hon fick själv hålla i Melvins koppel och var så stolt!
En riktigt skön eftermiddag som avslutades med fika hemma hos Eva och Ralf och då hade även Kerstin och Nisse (Evas pappa, dvs Stefans pappas morbror) anslutit sig till vårt sällskap.



 

I morgon börjar en ny vecka med nya möjligheter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0