Ännu ett djur i vår djurfarm

Idag var vi på habiliteringen och provade ut en gåstol till Elis.
Pony kallas den.
Hemma har vi redan en Panda-stol och en Toucan (ställning till ståstödet), så jag undrar vilket djur vi får nästa gång...

Vi var i ett nytt rum idag på habiliteringen, deras lilla lekrum. Jag vet inte vad men där var nå´t som skrämde Elis inne i det rummet. Han var rädd där inne... Men så fort vi kom ut i korridoren igen så blev det bra.
Han fick i alla fall provat ut sin Pony, minsta modellen med de lägsta inställningarna... Han är inte stor vår gosse!
Han förstod efter ett litet tag hur man skulle göra för att förflytta sig, så det här tror jag kommer att bli bra!
Tanken är att han ska ha den här på förskolan, både ute och inne. Egentligen är detta en inomhusmodell, men den som man ska ha utomhus är för stor för honom.
Jag hade ju gärna haft en hemma oxå... Det är ju lite jobbigt att släpa alla hjälpmedel fram och tillbaka. Får undersöka om man kan få den här dubbelutskriven.

När vi kom hem så testades den såklart. Och en ny värld för Elis öppnades! Det finns skåpsluckor man kan slita i!

 

När Stefan kommit hem så åkte jag till Hajen och handlade, dags att börja tänka på nästa vecka då det är dags för fritids och förskola. Fick köpt nappflaska, nappar och blöjor till Elis. I morgon ska jag gå igenom hans garderob och se vad där kan behövas för påfyllning. Lite av varje kan jag tänka mig!



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Va gott att se vår lille Elis stå och utforska skåp.Hoppas han hittade nåt spännande.
Krama honnom från mej!/farmor

2012-09-03 @ 13:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0