Oxå var det onsdag

Onsdag, dagen mitt i veckan...
Dagen då man inser; oj snart är det helg!
Nu väntas dessutom långhelg, Stefan var visst ledig på måndag så hela 4 dagar är vi nu lediga tillsammans!

Idag bestämde jag och Ismone (Elis fick liksom bara hänga på) att vi skulle testa Öppna Förskolan på Sörse.
Hade aldrig varit där tidigare, så det var lite spännande att åka dit.
Bilen ger oss helt andra möjligheter än vad vi har haft tidigare.

Tyvärr så var Agneta inte där idag och hon saknades!
Var ingen höjdare - men vi ska ge det en chans till när Agneta är där.

Jag tycker att Öppna Förskolan är en fantastisk verksamhet och jag skulle gärna jobba där som förskollärare.

Med Ismone så var jag ofta på Öppna Förskolan, med Elis har det inte blivit lika ofta.
Elis och jag går ju istället till Sollyckans kyrkas förälder-barngrupp.
Där trivs vi. En fast grupp med underbara människor.
Faktum är att vi nu i vår har prioriterat att vara sociala där istället för att gå på Elis vattenträning.

En duktig mamma som jag är (ibland i alla fall ;-)) förberedde lunchen redan i morse med att skala potatisen, så när vi kom hem idag var det bara att koka potatisen och broccolin. Sätta på ugnen och in med laxen.
Hade köpt en färdig mix av fetaost och pesto att bre på laxfileérna och den var helt ok.
Lite torrt kanske, så nästa gång slår jag kanske lite grädde i formen oxå.



Gott blev det och Ismone var oxå nöjd med dagens lunch!

Elis mat (sondnäringen) har varit slut sedan i måndags och istället har vi fått försöka få i honom välling istället, men han föredrar helt klart sondnäringen. Så det kändes skönt när det levererades en ny matleverans till oss idag.
En fantastisk förmån som jag inte visste fanns för bara någon vecka sedan är att vi faktiskt kan få maten till Elis hemkörd till oss utan att behöva hämta ut den på Apoteket. Dessutom är det kostnads fritt!

Vi bor i ett fantastiskt land med oerhörda förmåner, och ändå hör man folk klaga...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0