Denna jäkla pollenallergi!

Då var det dax igen - välkommen vår!

Med värmen kommer oxå de förbaskade pollen, de som förstört många vår och sommardagar för mig...

Tror det var för 3 år sedan då blev jag sjukskriven i 2 veckor pga av de här jäkla björkpollena.
Fick inte lov att vistas utomhus och i mitt jobb är det ju lite svårt...
Tror att jag hade Varbergs renaste köksskåp efter de här två veckorna.

När jag bodde i Kävlinge och jobbade i Lund, tror det var hösten 1997 så började jag med hyosensibilisering på allergimottagningen i Lund. En vaccination mot gräs och björkpollen helt enkelt.
Detta tar några år och jag blev inte färdig med behandlingen förrän vi bodde uppe i Linköping.

Det funkade jätte bra! Jag kunde njuta av våren och inga mediciner behövdes!
Men sakta men säkert kom symtomen tillbaka...
Och för 2½ år sedan påbörjade jag en ny hyposensibiliseringsbehandling här i Varberg.
Jag är inte färdigbehandlad men redan nu märks stor skillnad.
Jag mår fortfarande bra - trots höga pollenhalter!

En som däremot inte mår bra är Ismone.
Idag har hon fått ta sin första tablett mot de här förbaskade pollen.
Hon har så tydliga symtom på pollenallergi att jag tycker synd om henne.
Jag om någon vet ju vad hon går igenom.

Vid mitt nästa sprutbesök hos dr George så ska vi prata om Ismone.
Fram tills dess så egenvårdar vi här hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0