Tänder...

Elis tänder lyser med sin frånvaro och jag tvivlar på om han någon gång kommer att gå några...
Men igår så kommer Ismone och säger: - Det känns som att jag får en tand här inne. (oxå pekar hon med fingrarna inne i munnen...)
Vi går in i badrummet för bättre belysning och så tittar jag henne i munnen och mycket riktigt hennes första permanenta tand håller på att göra entré!
Jag var tvungen att ta fram en bok och läsa om tänderna och där stod att de första permanenta kindtänderna brukar komma i 6-års åldern och oftast i nederkäken. Detta tyckte Ismone var jätteroligt efter som hon bara är fem-och-ett-halvt, och dessutom kommer hennes kindtand där uppe...

Så nu väntar vi bara på att hon ska börja tappa någon tand och att Elis ska få någon tand...

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0