Stor dag för Elis idag!

Tro det eller ej, men undrens tid är inte förbi!
Nu ska jag inte svära på att detta är sant, men jag tror faktiskt det på riktigt!
ELIS HAR EN TAND PÅ GÅNG!!!!
Han har de senaste dagarna dregglat nå´t förskräckligt, men jag har ju liksom gett upp hoppet om att han skulle få några tänder över huvud taget (när jag var hos tandläkaren själv för någon vecka sedan så frågade jag henne om hur länge det kunde dröja att tänderna började titta fram, fick då till svar att det är ytterst ovanligt att barn föds utan tandanlag... Sen är det ju oxå så att Elis är ju egentligen inte 1 år utan bara 9½ månad och bara för att han började sitt liv utanför magen tidigare så innebär ju inte det att tänderna växer fortarre...)  så att det skulle vara tänder på gång har jag inte riktigt trott på....
Men idag stack jag in ett finger i munnen på honom och kände efter och nog kunde jag allt känna något vasst där nere i nederkäken, så idag har jag känt, känt och känt så snart har jag nog tryckt tillbaka den igen! ;-)
Så vi får väl se vad som händer de här närmsta dagarna...
Någon som förresten vet när man börjar borsta med tandkräm?


Idag har Elis även gjort premiär hos frisören!
Det gick riktigt bra och fin blev han!
Han satt i mitt knä med skyddskappa på sig. Luggen blev klippt och resten av håret klipptes igenom och även rakapparaten var framme i nacken och på sidorna.
Nu låter det kanske som att Elis har världens jätte kalufs och så är ju inte fallet, men han har ganska mycket hår och nu jämnades det till och en faktisk frisyr har börjat ta form.
Sen är det ju bra att vänja sig vid frisören i små lagom doser...
Ismone var bara 4½ månad första gången hon blev klippt så här ligger ju Elis i lä!

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0