Stolen har kommit till Varberg!

Idag var det en tidig morgon som gällde, Stefan körde tidigt mot Växjö, vilket innebar att jag skulle lämna Ismone innan jag och Elis skulle till badet. Så direkt efter julkalendern var det dags för oss att ge oss iväg. Mörkt som nästan mitt i natten och då var klockan ändå strax efter 7.30. Är så tacksam för att Ismone oftast inte behöver ge sig iväg så här tidigt! Vi har det ändå ganska mysigt på vår promenad till Gunilla, Ismone har miljoner saker att studera på vägen och oftast har vi tid att göra det, men inte sådana här morgnar som denna!
När Ismone var lämnad fortsatte jag och Elis vår vandring mot Habiliteringen och det stundande badet. Elis somnade så jag hann tom byta om innan jag fick väcka honom.
Idag var det avslutning så efter våra inledande sånger då vi även använder tecken som stöd hade vi fri lek i bassängen. Elis trivdes som fisken i vattnet! ;)
Efter badet var det dusch och hårtvättning vilket Elis nästan tycker ännu mer om än att bada, åh vad han gillar duschbåren! Ska bli skönt när vi får hem en duschstol till honom, han börjar bli lite stor för att bada i vasken nu!

På tal om hjälpmedel så har nu äntligen hans Pandastol kommit! Ännu så länge har vi inte fått hem den, men den 16 december levereras den hem till oss! Idag efter badet så träffade vi hans arbetsterapeut och fick titta på stolen och Elis fick provsitta för att rätt inställningar skulle kunna göras. Han var väl inte så förtjust i det hela men jag hoppas verkligen att det kommer att bli bra. Stolen ser ut som ett mindre rymdskepp...

På väg hem svängde vi inom mitt jobb, skulle hämta en blankett för att ansöka om barnomsorg...
Fick då veta att i morgon var det julapt med avtackning för May, undrar hur det ska gå nu, Österängen kommer aldrig att bli så rent dom det varit nu?!?!
Chefen hade visst glömt att säga till mig, så det var ju tur att jag gjorde ett besök där just idag... Så i morgon kväll blir det restaurangbesök för mig!

Måste visa denna bild på Elis som jag lyckades ta idag när han för en liten stund satt utan stöd i mitt knä! Det var bara för några sekunder, men några sekunder är mer än inga alls!

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0