Dagen D!

Idag var det dax! Elis stolar levererades! Både Pandastolen och duschstolen kom arbetsterapeuten hem med. Sevicen man får från habiliteringen kan jag inte klaga på!

Elis sov när stolarna levererades så det dröjde ett litet tag innan premiärsittningen kunde ske här hemma.

När han vaknat (eller rättare sagt när Ismone väckt honom) var jag ju tvungen att testa. Att sätta sig i stolen och bli fastspänd tycker han inte är så där överdrivet roligt, inte heller var han sugen på frukten jag erbjöd honom... Men så satte jag fast bordet på stolen och Ismone hämtade leksaker till honom och vilken skillnad! Det var en helt ny Elis vi fick se, som sakerna intresserade honom och hur han använde dem. Detta kommer att bli hur bra som helst!
Enda nackdelen med bordet var att de leksaker han har med sugkoppsbotten inte gick att fästa, men efter ett litet samtal till habiliteringen så skulle vi få något antiglid underlägg att lägga på bordet...

Ikväll blev det även premiärduschning i duschstolen och som ni på bilderna var ju Ismone oxå tvungen att testa!
Duschstolen är kanon bra, nu knäcker man inte ryggen när man ska tvätta honom. Lite trångt är det förståss, men det går!

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0